Posted on

אחרי החורף הקשה הזה והשלגים שיש פה,החלטתי לכתוב מאמר על חשמלאים , מקווה שיהיה בסדר ושלכולם יחזור החשמל בבית אחראי הסערה הזו שכל היות מדברים עליה בחדשות בערוץ 2.
עבודות חשמל

 עבודות חשמל הן הכותרת הראשית לעשרות עבודות אשר קשורות למערכת החשמל. בכל בית פועלים מכשירים חשמליים רבים, וכמובן מערכת תאורה, אשר מתבססים כולם על מערכת החשמל הביתית, אליה מוזרם חשמל הישר מחברת החשמל. עבודות חשמל עשויות להיות פשוטות מאד, כמו למשל החלפה של נורה חשמלית או של פלואורסצנט, אך הן גם יכולות להיות מורכבות מאד, כמו הגדלת נפח החשמל המוזרם לדירה, קביעה של שקע חשמלי חדש, וכדומה.

מיהו חשמלאי מוסמך?

 סופת שלגים ובעיות חשמל בישראלעל מנת לעסוק בעבודות חשמל יש ללמוד את התחום. בניגוד למקצועות אחרים המתקשרים אצלנו לשיפוצים, בהם אין צורך בהכשרה מקצועית כלשהי, הרי שכאשר מדובר בעבודות חשמל, ישנה חובה ללמוד את המקצוע היטב ולהחזיק בתעודה מתאימה. הסיבה העיקרי לחיוב זה הוא שעבודות חשמל כרוכות לרוב בסכנה לא מעטה, סכנת התחשמלות. שימוש לא נכון, מגע לא נכון באבזרים של מערכת החשמל עלולים לגרום לנזקים חמורים ואף לפגיעות בנפש, כך שאדם שאינו מוסמך לעבוד בתחום אסור לו לנסות לבצע בעצמו עבודות חשמל. חשמלאי מוסמך הוא חשמלאי בדרגת ההכשרה הגבוהה ביותר. חשמלאי מוסמך רשאי לטפל במערכות חשמל בזרמים גבוהים, להתקין נקודות חשמל, לטפל בלוח החשמל הביתי, להגדיל את זרם החשמל ועוד. ישנן גם דרגות נמוכות יותר של הכשרה, שהמחזיקים בהן רשאים לבצע עבודות חשמל עם הגבלות מסוימות, כמו עד מתח חשמלי מסוים בלבד, תחת פיקוח של חשמלאי מוסמך, וכדומה.

מתי מבצעים עבודות חשמל?

על מנת לבצע עבודות אלו צריכים להזמין חשמלאי, במקרה שלי חשמלאי בתל אביב. ישנן הזדמנויות רבות בהן מבצעים עבודות חשמל בדירה סטנדרטית. שני הסוגים העיקריים של עבודות חשמל הן התקנה ותיקון תקלות. כאשר בונים דירה חדשה, או משפצים דירה ועורכים בה שינויים ותוספות, יש צורך בהתקנה של נקודות חשמל חדשות בדירה, ביציאות לתאורה ולשקעים, בהגדלת המתח החשמלי ובעבודות התקנה רבות נוספות. למעשה, במהלך בנייה של בית חדש ישנו תפקיד משמעותי מאד לחשמלאי מוסמך, אשר מאפשר, למעשה, את המגורים בדירה – משום שכיום, אין כמעט אפשרות מעשית לחיות במדינה מתוקנת ללא חשמל. לאחר שהדירה בנויה, עלולות להתרחש בה, עם הזמן, תקלות שונות במערכת החשמל. כל עוד מדובר בנורה שנשרפה או ב"פקק" שקפץ, ניתן לטפל בבעיה באופן עצמאי, אך כאשר ישנה תקלה חמורה יותר, או כאשר מתגלים חוטי חשמל חשופים, יש להימנע לחלוטין מלנסות לטפל בתקלה באופן עצמאי, ויש להזמין חשמלאי מוסמך שיבצע את התיקון.

זהירות מסכנות

 כאמור, עבודות חשמל טומנות בחובן סכנות רבות. לכן, אם ישנה תקלה במערכת החשמל חשוב להזמין חשמלאי מוסמך על מנת שיטפל בה בהתאם. עד לבואו של החשמלאי, חשוב להקפיד על הוראות הבטיחות ואף יותר מכך – אסור בתכלית האיסור לגעת בחוטי חשמל חשופים, להכניס חפצים לשקעים או לטפל במכשירי חשמל בידיים רטובות או ברגליים יחפות. במקרים חמורים, מומלץ לנתק את זרם החשמל לדירה לחלוטין עד לבואו של החשמלאי.

חברת חשמלמאוד מקווה שחברת החשמל תסדר את בעיית החשמל לאחר הסופה הזו, כי עכשיו שמעתי ש 30 אלף בתי אב בלי חשמל וזה מאוד מפחיד! לילה טוב וחמים ובהצלחה לחברת החשמל!