Posted on

אחרי רוחות מטורפות וגלישת רוח החלטתי לכתוב את הפוסט הזה, לאחר שבדקתי את תחזית רוח חשבתי לעצמי למה ככ קר ואיזה כיף שאני מגיע הביתה ויש לי דוד שמש חם שמחכה לי! אז המאמר בנושא דודי שמש יוצא לדרך!

הסבר מפורט מפי Larkin Stentz לגבי דודי שמש וכיצד להשתמש בהם בצורה הטובה ביותר

מידע בסיסי שחובה לדעת על דודי שמש

דוד שמש הוא אמצעי שמסייע באספקת מים חמים לבתים. באופן כללי ביותר, ישנם שני סוגים של דודים. דוד אחד הוא דוד השמש ודוד אחד הוא דוד החשמל. דוד השמש מועדף על דוד החשמל מכמה וכמה סיבות. בין השאר, דוד שמש חסכוני יותר מאשר דוד חשמל. כדי לחמם מים באמצעות דוד שמש, אין צורך לבזבז אנרגיה חשמלית מכל סוג. הדוד עומד על גג המבנה, מצויד בקולטנים מתאימים לקרני השמש במהלך היום וכך הוא עובד כדי ליצור מצב בו המים בדוד חמים וכך גם המים שמגיעים אליכם הביתה. זוהי פעולה חסכונית יותר מאשר זו של דוד חשמלי שעבור התפעול שלו יש צורך לעשות שימוש בחשמל ואף להדליק אותו לשעות רבות לפעמים לצורך הגעה לכמות מים מסוימת.

דוד שמש חסכוני- כמה עולה דוד שמש?:

אחת הדרכים הכי טובות לסווג דוד שמש למחירים שונים, קשורה לעובדה שדוד שמש עולה לכם בהתאם לגודל שלו. זאת אומרת, אם תבחרו לקנות דוד שמש גדול, תאלצו לשלם יותר מאשר הסכום שתצטרכו לשלם עבור דוד שמש קטן. בדרך כלל נהוג להתייחס לגודל הממוצע של דוד שמש כדוד שיכול להכיל מאה ועשרים ליטרים. עבור דוד שמש כזה המחיר בדרך כלל לא זז יותר מדי בין ספקים שונים. אולם, אם תרצו דוד שמש גדול יותר, המחיר משתנה בהתאם ועשוי להשתנות גם בין ספקים.

מתי צריך לקנות דוד שמש?:

כאשר נכנסים לדירות חדשות שנבנו בפרויקט בנייה על ידי קבלן, בדרך כלל הדוד שמש הוא חלק בלתי נפרד מהעסקה. גם כשעוברים דירה בדרך כלל יש דוד שמש לבניין. לעומת זאת, מצבים בהם תצטרכו ללכת ולקנות בעצמכם דוד שמש חדש הינם מצבים בהם- הדוד שלכם כבר לא עובד עקב שחיקה משמעותית ושימוש לאורך שנים רבות וארוכות, מצבים בהם אתם משפצים את הגג שלכם ודוד השמש נפגע בתהליך, מצבים בהם אתם בונים בעצמכם בית חדש ואתם צריכים לבחור עבורו דוד שמש, מצבים בהם אתם רוצים לחדש את הדוד שלכם מתוך חשש ממשי שהדוד הנוכחי שלהם לא עובד כפי שמצופה ממנו.

דוד שמש- איפה עוד אפשר לחסוך?:

מכיוון שרבים רוצים דוד שמש חסכוני, יש לקחת כמה שיקולים בחשבון כדי לנסות להביא דוד שמש למקסימום חסכנות האפשרי. למשל, לפעמים עדיף לקנות דוד שמש גדול יותר. המחיר של הדוד יעלה יותר אבל במהלך השנה לא תצטרכו להוסיף לעבודתו של דוד השמש את עבודתו של דוד החשמל. כמו כן, נסו לבחור חברה שנותנת מחיר הוגן. אם בחרתם דוד שמש של חברה מסוימת, בררו מה הם שירותי ההתקנה ועד כמה הם יקרים. ואלי תוכלו למצוא מתקינים משלכם שייתנו לכם אפשרות להתקין דוד במחיר נוח יותר. לבסוף, אם אתם חושבים שיש בעיה עם דוד השמש, פנו למומחה שיבוא לראות ואל תדחו סתם.

אני מסיים את הכתיבה כרגע וזה הזמן להגיד שאני ממש מקווה שתהיה רוח טובה לקראת מחר, בדקתי מזג אויר באשקלון למחר ואני מאוד מקווה שיהיו רוחות טובות כדי לצאת ולגלוש בים למרות שאני לא חושב שיהיה רוח בגלל מזג האויר ההולך ומתחמם השבוע…

ממליץ לכולם לעקב אחרי ההתפתחויות הבאות במזג האוויר באתר פורטל ים שנותן מידע חיוני במיוחד במגוון נושאים!