Posted on

צפו בסרטון נחמד ממרוקו!

ניחוחות מרוקאיים:

יש המון מידע שאפשר ללמוד על מרוקו, באתר המסלול לחינוך מיוחד בעבר הייתה הרצאה מעניינת שחבר שלי סיפר על יחסי מרוקו וישראל.בטח שמעתם הרבה פעמים צירופי מילים כגון- עיצוב מרוקאי, מסעדה מרוקאית, בגד בעיצוב מרוקאי ועוד. מצד שני- לא שמעתם מן הסתם צירופים כמו- מסעדה איראנית, עיצוב מצרי, בגד טורקי וכדומה. אכן, על אף היותה מדינה ערבית לכל דבר, מרוקו מעט שונה מאחיותיה. היא מאופיינת המראה מיוחד, ניחוחות ייחודיים ובעיקר סגנון מאד ספציפי של עיצוב. מרוקו נחשבת ליפיפה, כזו שמאפשרת לפגוש מראות מרשימים במיוחד הן מתוך טיולי שטח, הן בטיולי הרחוב והן בכניסה לבתים והתרשמות מהצבעוניות, השילוב המיוחד בין הפריטים, האווירה האינטימית שהעיצוב מזמין ועוד.

טיולים למרוקו- ההיבט היהודי:

טיולים למרוקו יכולים לשלב בין כמה וכמה אטרקציות. בין השאר, מרוקו היא מדינה שיש בה הרבה היסטוריה יהודית. היא מכילה קברים של צדיקים, שאריות של קהילה יהודית ענפה, עשירה ומיוחדת וכדומה. כאשר בוחרים במרוקו כיעד לטיול. יש צורך להכיר גם את הצד ההיסטורי שלה וכן ליהנות ממפגש אינטימי איתו. טיולים למרוקו בהחלט מכילים על פי רוב גם ביקור במקומות שקשורים להיסטוריה יהודית וזה מרתק מאד לעקוב אחרי דורות קודמים שחיו בארץ מיוחדת זו.

מה עושים במרוקו?:

יש לציין שאפריקה – מרוקו זה לא ככ רחוק מישראל ,ובכן, מרוקו מציעה הרבה מאד אפשרויות לתיירים. ראשית, מתרשמים מהיופי המיוחד, מהשוני במבנים, בתפאורת הרחוב, בסגנון העיצוב וכך הלאה. ישנה העיר הישנה והעיר החדשה, הן שונות ומזמינות את התייר לפגוש את הפנים של מרוקו משני צדיים שונים. כמו כן, הטיילת בקזבלנקה, אחת הערים המרכזיות במרוקו וזו שכנראה תנחתו בה, היא אחת היפות שיש ותענוג להסתובב בה ולפגוש דרכה את היופי המיוחד כל כך של מרוקו. בין הערים שהכי כדאי לתייר בהם בזמן השהות במרוקו ישנה נוסף על קזבלנקה את העיר פס- עיר שיש בה הרבה מאד היסטוריה יהודית, ישנה העיירה ארפוד שכוללת אתר סקי ואווירה קצת אחרת וישנה מרקש, בירתה השנייה של מרוקו שמביאה את הניחוחות המרוקאיים היישר לתוך חווית הטיול שלכם. טיול במרוקו הוא טיול שמומלץ לעבור בו בין הערים השונות ולהתרשם ממגוון ערים כדי לקבל תמונה אוטנטית יותר של המקום.

ההיבט הבטיחותי:

אם חשבתם על טיול למרוקו באופן עצמאי לחלוטין, ייתכן שכדאי לכם לערוך שקילה מחודשת. ניתן להסתובב לבד במרוקו בלי קבוצה או ליווי בטחוני. אולם, מדובר בלקיחת סיכון מסוימת. מרוקו היא מדינה ערבית לכל דבר ולא מומלץ להטיל את גורלכם בידיו של כל אזרח מרוקאי מהשורה. מכיוון שמרוקו היא באמת מקום יוצא דופן ומאד מזמין לתיירים, אין צורך לוותר באופן מוחלט על הרצון לצאת לטיול במדינה. מה שצריך לעשות הוא לפנות לקבוצה שמארגנת טיולים למרוקו. הרבה פעמים, בקבוצה שכזו ישנה ליווי בטחוני לאורך השהות, יידוע של המקומות השונים בדבר זמני הגעה וכן התנהלות שתואמת את הרגישות של התושבים לעובדה שהתיירים שהולכים ברחוב הם ישראליים.

יש לציין שיש פרשה לא סגורה עם מרוקו! המתקפה התקשורתית הישראליתעל מרוקו אחרי טביעת ספינתהמעפילים "אגוז" בינואר 1961 . למידע נוסף גלשו לקרוא עוד בקישור שהוספתי.