Posted on

מגמות מהפכניות בשוק הרכבים יצרו תופעה חסרת תקדים. מכירת רכב ישן באופן פרטי הפכה למשימה בלתי אפשרית. אם בעבר היה ניתן לפרסם מודעה בלוח מכירות בעיתונות המודפסת או המקוונת, כיום נראה שאנו עומדים בתחרות מול תעשייה שלמה שתמיד תציע מציאה משתלמת בהרבה מהעגלה שלנו. ישראלים רבים כבר מעדיפים לא להסתבך עם מוכרים עלומי שם שיביאו להם רכב "בלי אמא ואבא" וללא מושג ברור מה הוא עבר ופונים לפתרונות אחרים. בסופו של דבר, מוצאים את עצמם רכבים רבים ננטשים או מועברים לסוחר הקונה רכבים לפירוק.

אז למה זה בעצם קורה?

שוק הרכב פתח בשנים האחרונות את שעריו לחברות חוץ בנקאיות רבות אשר שינו את עולם המימון מן הקצה אל הקצה. כיום ניתן לרכוש רכבים חדשים גם אם אין בכיסך אגורה אחת במזומן נזיל. חברות הליסינג משתפות פעולה עם גורמים חוץ בנקאיים אלה ומציעות היום תוכניות 100% מימון ומסלולים המאפשרים לך להחזיר את ההלוואה בתנאים נוחים ואפילו להמירה ברכבים חדשים כל כמה שנים ספורות – פריבילגיה שבעבר נשמרה לבעלי אמצעים מעטים.

במציאות כלכלית כזו, התבונה כמעט דורשת לפנות לפתרון זה בעת רכישת רכב חדש ולא לאדם זר אשר למעשה אינו מבטיח לנו כלום. אחרי הכול, חברות הליסינג לא מספקות רק רכב עם אחריות, אלא מציעה שירותי רכב נלווים רבים ולרוב גם יסייעו לך לטפל בכל הבירוקרטיה. אדם פרטי פשוט לא יכול להתחרות עם כל מה שחברה כזו יכולה להציע.

הקונים חוגגים והפסולת נערמת

התופעה החדשה יחסית, גורמת לצניחה אדירה בביקוש לרכבי יד שנייה ולכן בעלי רכב פרטיים רבים כבר כמעט ואינם טורחים לנסות למכור את הרכב. האמת העגומה היא שמלבד עבור כמה דגמים מבוקשים במיוחד, רוב הקונים לא יפנו לבעל רכב פרטי כדי להתחדש ברכב.

במציאות הזו, כמות הרכבים שנותרת על הכביש נמצאת בעלייה תלולה ומתמדת. בעלי הרכבים מתחדשים ונהנים מסמל סטטוס חדש ונוצץ והרכבים הישנים פשוט נותרים נטושים. גרוטאות המתכת מצטברות במספרי ענק ובישראל, אשר אין בה תוכנית גריטה מסודרת כמו חברותיה ממערב, פסולת המתכת מצטברת במאות טונות. לכן, למכר רכב לחברת פירוק רכבים הוא פתרון חיוני על מנת להתמודד עם המכה הקשה. תעשיות רבות ייתרמו מחומרי הגלם וישקיעו פחות חומרי גלם ואנרגיה בייצור רכיבים חדשים. היתרונות בשליחת הרכב לפירוק רכבים הם רבים:

  • בטיחות – רכבים ישנים הם פשוט פחות בטוחים. הטכנולוגיות הולכות ומשתפרות בתחום ולכן הורדת הרכב הישן מהכביש אינה רק משתלמת סביבתית וכלכלית, אלא יש בכוחה למנוע פגיעות בגוף ובנפש.
  • מרחבים נקיים – על ידי שליחת הרכב לפירוק רכבים יש בכוחך לנקות את סביבתך מגרוטאות מתכת מכוערות ומזהמות.
  • זיהום אוויר – רכבים חדשים מזהמים פחות. מסנני הפחמן הולכים ומשתכללים והרכבים של העתיד יורידו משמעותית את דריסת הרגל האקולוגית שמהווה תעשיית הרכב. לכן, חיוני להסיר מהכביש רכבים אשר תורמים לזיהום האוויר שלא לצורך.

קונה רכבים לפירוק הוא יעיל במיוחד כשאין באמת מי שיקנה את הרכב הישן שלכם, אז מה עושים?

  1. מורידים את המכונית מהכביש, אפשר לעשות זאת על ידי חיוג ל *5678 למשרד הרישוי ולעדכן שהרכב ירד מהכביש
    ניתן גם להיכנס לאתר של אגף הרישוי כאן >
  2. לאחר מכן יוצרים קשר עם קונה רכבים לפירוק המספק פתרונות באזור מגוריכם
    זה ממש לא ישנה לסוחר אם יש לכם רכב ישן דיזל או רכב פרטי או משאית לפירוק, אצלהם הכל הולך! המכונית הישנה לפירוק היא גוש ברזל בלבד

זה הכל!

בהצלחה בתהליך !