Posted on

ביובית היא משאית שעליה נמצא ציוד מתוחכם לטיפול בבעיות מערכות ביוב בעלות צנרת עם קוטר רחב במיוחד. בדרך כלל ניתן למצוא על ביובית מצלמה משוכללת עם סיב אופטי שניתן להחדיר לעומק הביוב והיא מסייעת לאתר בעיות כגון נזילות או סתימות, מבלי לערב גורם אנושי שייכנס ויבדוק את הביוב בעצמו, או עם מעורבות חלקית של גורם אנושי. בנוסף, הביובית לשאיבת הביוב כוללת ציוד לפתרון אותן בעיות, כמו צינור עם לחץ מים גבוה הנועד לפתיחת סתימות או משאבה חזקה לשאיבת מי שופכין, פסולת ועוד.

בניינים ומוסדות משתמשים בשירותים של ביובית משום שמערכות ביוב נוטות להיסתם בשל שימוש מוגבר או תקלות הנובעות מבלאי ואלו בדיוק הבעיות שביובית נועדה לפתור. לכן, אם נתקלתם בבעיה במערכת הביוב המקומית, אל תהססו ותזמינו ביובית שתפתור את הבעיה ורצוי כמה שיותר מוקדם בטרם היא מחמירה.

באנר ביובית

ישנם סוגים שונים של ביובית, אשר כל אחד מהם מתאים לצרכים אחרים. ביובית קטנה למשל, מתאימה למקומות כמו חניונים תת-קרקעיים בעלי תקרה נמוכה, שם היא יכולה להיכנס בקלות, יחסית למשאית ביוב גדולה. מפעלים ומבני תעשייה בדרך כלל עושים שימוש בביובית גדולה יותר, שמשקלה מגיע אף ל 15 טון. מקומות אלו מייצרים כמות שפכים גבוהה ולכן, הם דורשים ציוד מאסיבי יותר. יש גם ביוביות ענקיות של עד 32 טון, אך אלו מיועדות למקרים קיצוניים ממש ובדרך כלל לא מוצאים אותן בשימוש שגרתי.

ניתן למצוא שירותי ביובית בפריסה ארצית

סתימה של צינורות ביוב אינה בעיה האופיינית רק לאזורים או ערים מסוימים בארץ. כל אזור יכול להיתקל בבעיות במערכת הביוב וזו הסיבה שניתן למצוא שירותים של ביובית אשר מספקת פתיחה של סתימות בתוך הביוב במחירים הוגנים בכל רחבי הארץ. חלק מהשירותים יהיו מקומיים ומכוונים רק לעיר מסוימת ואילו חלק מהחברות שמציעות שירותי ביובית יצהירו כי הן יגיעו לכל מקום בארץ במידת הצורך. הדבר החשוב ביותר מעבר לציוד שנמצא על משאית הביובית עצמה, הוא הצוות שמתפעל אותה, שצריך להיות מיומן בפתרון מגוון תקלות ומוכן לכל מצב. השילוב בין הידע האנושי לכוח הטכנולוגי של משאית הביוב והציוד שנמצא עליה, הוא זה שהופך את השירות למוצלח גם בפתרון בעיות נקודתיות וגם בתחזוקה שוטפת.

חשוב לתחזק את מערכת הביוב באופן קבוע

לתחזק את הביוב

כדי להימנע ממצבים פתאומיים בהם יש צורך בביובית מעכשיו לעכשיו, ההמלצה היא להשתמש בשירותים לתחזוקה באופן קבוע וכך למנוע מבעוד מועד בעיות אפשריות. שטיפה תקופתית של מערכת הביוב על-ידי ביובית תאפשר לכם להימנע מסתימות ולדעת כי גם אם יש בעיה היא תאותר בזמן סביר ולא כשיהיה כבר מורכב ומסובך לטפל בה. כדי לדעת כל כמה זמן מומלץ לשטוף את מערכת הביוב שלכם, היעזרו בצוות המקצועי המפעיל את הביובית לייעוץ והכוונה בנושא.