Posted on

החורף הגיע ואיתו הגשמים הרבים אמנם החורף בישראל הוא אינו דומה לחורף במדינות קרות כמו אנגליה ואירופה אך כאשר ישנם גשמים בעונת החורף מגיעים איתם גם הנזילות והדליפות בגגות.

עבודת איטום מקצועית

איטום גגות היא לא עבודה פשוטה כמו הובלת דירה ולכן בתחום זה כדי להבין כיצד יש לטפל בדליפה על הגג יש לנו צורך להבין מהם סוגי האיטומים הקיימים בענף האיטום בישראל.

למעשה ישנם שתי שיטות מרכזיות של איטום בישראל השיטה הראשונה והמוכרת לכולם היא שיטת האיטום בזפת מריחה של שכבת זפת רותחת על גבי הגג אשר תפקידה לאטום את הגג ולמנוע חדירה של מים לתוך המבנה עצמו שיטה שניה שתופסת תאוצה כבר כמה שנים טובות והיא שיטת האיטום באמצעות יריעות ביטומניות הלחמת יריעות מיוחדות העשויות מחומר ביטומני אוטם על גג הבית ובכך נמנעת חדירה של נוזלים ומים אל תוך המבנה עצמו .

כאשר מדובר בדליפה של מים אל תוך המבנה מהגג יש צורך במומחים לאיטום מכיוון שישנם סוגים שונים של איטומים וכאשר חודרים מים אל המבנה עצמו והגג דולף ישנם מגוון של מקרים שיכולים לגרום לדליפה של מים החל ממרזב סתום שגורם לחדירה של מים דרך המרזב ועד לאיטום לקוי או שפשוט כתוצאה מאחזקה לקויה במשך הזמן האיטום נשחק היות ואנו חיים במדינת ישראל והקיץ הוא הרבה יותר ארוך מהחורף השמש הקודחת יכולה לגרום לאיטום להישחק לרוב במקרים של איטום באמצעות זפת וכעת יש למצוא מהיכן מתבצעת חדירת המים ולתקן את האיטום.

ומכיוון שהמים זורמים והולכים למקום נמוך לא תמיד הדליפה היא היכן שמופיעה החדירה של המים יכול מאוד להיות שהחדירה של המים נמצאת בצד אחד של הגג והכשל באיטום נמצא בצד השני של הגג. מומחי איטום גגות ידעו לזהות ולהבחין מהיכן מתבצעת חדירת המים אל תוך המבנה ומה יש לעשות בכדי לתקן את זאת.

החשיבות הרבה של בחירת מומחים יכולה למנוע בעיות עתידיות של המשך דליפות היות והמומחים יסרקו את כל הגג ויבחנו עוד מקומות בעלי פוטנציאל להחדרת מים ויתקנו אותם.

כאשר באים לחפש מומחים באיטום ניתן למצוא ברשת האינטרנט אחר חברות איטום ולקבל תוצאות של מגוון חברות איטום אך כדי לזהות אם באמת יש לנו עסק עם מומחים יש לבדוק בראש ובראשונה את ההמלצות וחוות הדעת על החברת איטום כך נוכל לדעת בוודאות שחברת האיטום הינה איכותית ומקצועית . וכך נוכל לפתור את בעיית הדליפות בקלות וביעילות.

בעלי מקצוע בתחום איטום גגות? ניתן להגיש בקשה למכרזים לעבודות ממשלתיות לדוגמא ביצוע העבודה בבית הנשיא, אז שווה לבדוק מכרזים עתידיים!

קישורים שימושיים: